hocariza.tr.gg - ALLAH C.C. KELAMI
 
ANA SAYFA
KURANi KERiME BAKiS
MELEK
AKIL
BATIN
B SIRRI
B ESMELE
iSLAMDA KELİME VE KAVRAMLAR
iSLAMi HAT YAZILARI VAV ve ESMAUL HUSNA
RUH BEYiN DÜSÜNCE
BiG BANG
ESMAUL HUSNA VE SIRLARI ESRARI FAZİLETİ
ALLAH C.C. KELAMI
ALLAH CC UN SIFATLARI
AYETEL KURSiNİN ESRARI FAZİLETİ
ESMAUL HUSNA RESiMLERi
ZENGiNLiK DUALARI
CELCELUTiYE DUASI Türkçe Anlamı
Celcelutiye duasinin faziletleri
Celcelutiye duasi arapca latince okunuslu
CELCELUTiYENİN KAYIP BOLUMLERi
SEKiNE DUASI DİLEK HACET DUASI LATiNCE VE ANLAMI
BES AYETLER VE SIRLARI
YASiN SURESi OKUNUSU VE ANLAMI
VAKIA SURESi OKUNUSU VE ANLAMI
LA HAVLE VE LA KUVVETE iLLA BiLLAHiL ALiYYiL AZiM
FUTUH UL GAYB ABDULKADİR GEYLANİ HZ.
TAYY i MEKAN NEDİR ?
SEYTANIN HiLELERi
ASTRAL YOLCULUK
Ebced ve Cifir Bir Kabala Öğretisi midir?
Ebced Çeşitleri ve Ebced Tabloları
EBCED CESiTLERi
MARiFETNAME 1.BOLUM
KALP MUCİZESİ
56000 GOZ MUCiZESi
BEYiN MUCiZESi
GOZ MUCiZESi
HORMONLAR MUCİZESİ
DERİ MUCİZESİ
ALLAH CC 99 esmaul husnasi
KURAN MUCiZELERi 1 2 3 4 5 6 7 8
HZ SULEYMAN AS
HZ SULEYMAN GENiS ANLATIM
O AN AYNI AN
Vücut Ağırlığının 5.000 Katını Taşıyabilen Karıncalar
20 MİLYON YILLIK ÖRÜMCEK FOSİLİ BİZE NE ANLATIYOR ?
Kuran'da Evrime Delil Yoktur
iNSAN ROBOT MUDUR ?
Kuantum Vaka Çözümlemesi
BORCLARDAN SIIKINTILARDAN KURTULMA DUALARI
HELAL RIZK TALEP ETMEK
RIZKI ARTIRAN VE BEREKETLENDiREN AMiLLER NELERDiR
RIZK İÇİN ÜZÜLMEMELİ
REANKARNASYON
iletisim
Ziyaretçi defteri
Galeri
Link listesi
ALLAH DİLEDİĞİNE BOL DİLEDİĞİNE AZ RIZK VERİR
KADER
KADER NEDİR
STEVE JOBS UN SON SOZLERi APPLE KURUCUSU
SINAV STRESINE DOKUNUS
Riza Muhtaroglu kimdir ?
E KiTAP PDF DOC iNDiR
İSLAM TERÖRÜ LANETLER PDF DOC İNDİR
KİTAPEHLi.COM NAMAZ KILAN HIRİSTİYANLAR
PEYGAMBERİMİZ (S.A.V) VE DÖRT HALİFE DÖNEMİNDE MUSEVİLER VE HIRİSTİYANLAR
AMERİKADA MÜŞLÜMAN OLANLAR
CELCELTiYE BEDi DUASI ARAPCA LATiNCE TURKCE
KURANI KERİMDE BÜYÜ İLE İLGİLİ AYETİ KERİMELER
7 AYETLER KORUMA VE FAYDALARI
NEBE SURESİ MEALİ
ENAM SURESİ MEALİ
YASiN SURESi MEALi
ALLAHIN VARLIĞININ 12 DELİLİ PDF KİTAP İNDİR
CELCELUTİYE LATINCE OKUNUS VE ANLAMI
5.MAiDE SURESi MEALi
1.FATiHA SURESi MEALİ
2.BAKARA SURESi MEALi
CASIYE SURESI 3 BIRARADA
1.FATiHA SURESi TEFSiRi
BUYUK HACET DiLEK DUASI
DUA VE ZiKiR
DUA NEDiR?
DUANIN SEKLi
SiLSiLE-i SADAT-I KiRAM
DUANIN YERi
DUA VE KADER
DUANIN ZAMANI
CIN MUASALLATLARI VE COZUM YOLLARI
CiN MUSALLATI FiZiKSEL BELiRTiLERi iCiMDE CiN VARMI
CiN SULALESi SOYLARI KABiLELERi
CiN MUSALLATI METAFiZiK ETKiLERi BOLUM 2
iLAH RAB iBADET DiN MEVDUDi
KURANA GORE DORT TERiM MEVDUDi
KURANI KERiMDEN ORNEK DUALAR
OZEL 19 LU HACET DUASI
DURUGORU NEDIR
AYETEL KURSININ BILIMSEL SIRRI
RABITANIN DELİLLERİ..!!!
Reankarnasyonun ıcyuzu CiN MUSALLATIDIR
ASLINDA HEPMİZ BİRİZ
KURANDA BASORTUSU KELIMESI VARMI YOKMU
   

 

Allah (c.c.) Kelamı

besmele

Konuşma, Allah’ın Sübuti sıfatlarından Allah’ta bulunması zorunlu olan konuşma niteliğini belirtir. Allah bu sıfatı ile peygamberler aracılığıyla emir ve yasaklar koyar, haberler verir. Ancak konuşmasının mahiyeti bilinemez.

Kur’an’da Allah’ın konuşma niteliğine sahip olduğunu gösteren çok sayıda âyet vardır. “Musa, tayin ettiğimiz vakitte bizimle buluşmaya gelip de Rabb’i onunla konuşunca… ” (el-A’raf, 7/143), “De ki: “Rabbimin sözleri için deniz mürekkep olsa, Rabbimin sözleri tükenmeden önce deniz: tükenir” (el-Kehf, 18/109), “Ve eğer ortak koşanlardan biri güvence dileyip yanına gelmek isterse, onu yanma al ki, Allah’ın sözünü işitsin… ” (el- Tevbe, 9/6) ve “Kıyamet günü Allah ne onlarla konuşacak ve ne de onları temizleyecektir.” (el-Bakara, 2/ 174) bu âyetlerden yalnızca birkaçıdır.

Kelamcılara göre Allah’ın Kelam sıfatı ile nitelenmesinin zorunlu olduğu akıl yürütme yoluyla da kanıtlanabilir Kelam bir olgunluk, kemal niteliğidir. Bu nedenle Allah’ın Kelâm sıfatı ile nitelenmesi zorunludur. Allah bunun tersi olan konuşmama ve dilsizlik niteliğinden münezzehtir. Diri olan varlık konuşma niteliğine sahip değilse, konuşmama ve dilsizlik gibi afetlerle nitelenmesi gerekir. Oysa Allah tüm eksiklik ve kusurlardan uzaktır. Tüm peygamberler Allah’ın kelâmını insanlara aktarmış, O’nun emir ve yasaklarını, haberlerini bildirmişlerdir. Bu, bütün peygamberlerden mütevatir olarak gelmiştir. Peygamberlerin elçilik görevi de ancak Allah’ın kelam sıfatı ile mümkündür. Allah’ın konuşma niteliğine sahip olmaması durumunda risalet görevinden de söz edilemez. peygamberlerin varlığı ve bildirdikleri Allah kelamı Allah’ın konuşma niteliğine sahip olduğunun kanıtıdır.

Allah, peygamberlerle konuşur. Ancak bu konuşma iki insanın karşılıklı konuşmalarına benzetilemez. Bu konuşmanın biçimi Kur’an’da şöyle belirtilir: “Allah bir insanla (karşılıklı) konuşmaz. Ancak vahiyle (ilham yoluyla, kulunun kalbine dilediği düşünceyi doğurarak), yahut perde arkasından konuşur, yahut bir elçi gönderip izniyle dilediğini vahyeder” (eş-şûrâ, 42/51). Allah’ın “perde arkasından” konuşması, Hz. Musa (a.s) ile olduğu gibi bir ağaç ya da benzeri bir nesne aracılığı ile konuşmasıdır. Bir elçi göndermesi de kelâmını bir melek (Cebrail) vasıtasıyla vahyetmesidir.

Kelamullah ve Kelam-ı Kadim deyimleri Kur’an’ı dile getirir. Allah’ın mütekellim (konuşan) ve Kur’an’ın da Allah’ın kelamı olduğunda tüm İslam mezhepleri görüş birliği içindedirler. Ancak Kur’an’ın Kelam sıfatı gibi kadim (ezeli) mi, yoksa mahluk (yaratılmış) ve hâdis (sonradan olma) mı olduğu konusunda çok farklı görüşler öne sürülmüş, çok şiddetli tartışmalar yürütülmüştür. Bu konudaki belli başlı görüşler Selef, Mutezile ve Eş’ariye ile Mâturidiyye tarafından savunuldu.

Selef’e göre Kur’an Allah’ın kelâmıdır ve mahluk değildir. Allah’la kaimdir ve O’ndan ayrı değildir. Kur’an ne yalnız anlam, ne de yalnız harflerden ibarettir; her ikisinin toplamından oluşur. Allah harflerle konuşur, harfler de mahluk değildir. Kulun okuyuşu, sesi ve okuma fiili yaratılmıştır, Allah ile kaim değildir. Fakat dinlenilen Kur’an mahluk değildir, Allah ile kaimdir. Allah’ın kelâmı Cibril vasıtasıyla inzal olunan anlamın hikayesi değil, ibaresidir.

Selef’in benimsediği anlayışın tam karşısında Mutezile’nin görüşleri yer alır. Mu’tezile’ye göre Kur’an ses, harf, âyet, sûre vb.lerinden oluşmakta; telif, tanzim, tenzil, inzal gibi hudûs (sonradan olma) nitelikleri taşımaktadır. Bu nedenle kadim değil, mahluktur. Allah’ın konuşması, mütekellim olması, kelamı belli bir mahalde, örneğin Cebrail’de, peygamberlerde, Levh-i Mâhfuz’da, insanın okuyuşunda yaratmasıdır. Kur’an’ın kadim (ezeli) olması, Allah’ın zatı ile birlikte ikinci bir kadimin daha bulunması demektir. Bu da tevhide ters düşer.

Eş’ari ve Maturidi kelamcılar Selef ile Mutezile arasında bir yol izlediler. Bunlar kelamı “nefsi” ve “lafzi” olmak üzere ikiye ayırdılar. Nefsi kelam (kelam-ı nefsi), Allah’ın zatı ile kaim, mahiyetini anlayamayacağımız ezeli bir sıfattır. Lafzi kelâm (kelâm-ı lafzî) ise nefsi kelâma delalet eden ses ve harflerden oluşan Kur’an’ın lafzıdır. Bu lafzî kelam hudûs (sonradan olma) nitelikleri taşıdığı için ezeli değildir, mahluktur. Eş’arî ve Maturidîler nefsi kelâmın işitilip işitilmemesi konusunda ayrılmışlardır. Eş’arîlere göre nefsi kelam işitilebilir. Çünkü varolan bir şeyin işitilmesi de mümkündür. Maturidîler ise nefsi kelamın işitilemeyeceğini savunurlar.

- See more at: http://www.muhammed.gen.tr/allah-c-c-kelami/#sthash.DoRZMfdV.dpuf
 
Bugün 7 ziyaretçi (7 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol