hocariza.tr.gg - MARIFETNAME9 A
 
ANA SAYFA
KURANi KERiME BAKiS
MELEK
AKIL
BATIN
B SIRRI
B ESMELE
iSLAMDA KELİME VE KAVRAMLAR
iSLAMi HAT YAZILARI VAV ve ESMAUL HUSNA
RUH BEYiN DÜSÜNCE
BiG BANG
ESMAUL HUSNA VE SIRLARI ESRARI FAZİLETİ
ALLAH C.C. KELAMI
ALLAH CC UN SIFATLARI
AYETEL KURSiNİN ESRARI FAZİLETİ
ESMAUL HUSNA RESiMLERi
ZENGiNLiK DUALARI
CELCELUTiYE DUASI Türkçe Anlamı
Celcelutiye duasinin faziletleri
Celcelutiye duasi arapca latince okunuslu
CELCELUTiYENİN KAYIP BOLUMLERi
SEKiNE DUASI DİLEK HACET DUASI LATiNCE VE ANLAMI
BES AYETLER VE SIRLARI
YASiN SURESi OKUNUSU VE ANLAMI
VAKIA SURESi OKUNUSU VE ANLAMI
LA HAVLE VE LA KUVVETE iLLA BiLLAHiL ALiYYiL AZiM
FUTUH UL GAYB ABDULKADİR GEYLANİ HZ.
TAYY i MEKAN NEDİR ?
SEYTANIN HiLELERi
ASTRAL YOLCULUK
Ebced ve Cifir Bir Kabala Öğretisi midir?
Ebced Çeşitleri ve Ebced Tabloları
EBCED CESiTLERi
MARiFETNAME 1.BOLUM
=> MARiFETNAME2
=> MARiFETNAME3
=> MARiFETNAME4
=> MARiFETNAME5
=> MARiFETNAME6
=> MARiFETNAME7
=> MARİFETNAME8
=> MARIFETNAME9 A
=> MARIFETNAME9 B
=> MARIFETNAME 10A
=> MARIFETNAME 10 B
=> MARİFETNAME 11
KALP MUCİZESİ
56000 GOZ MUCiZESi
BEYiN MUCiZESi
GOZ MUCiZESi
HORMONLAR MUCİZESİ
DERİ MUCİZESİ
ALLAH CC 99 esmaul husnasi
KURAN MUCiZELERi 1 2 3 4 5 6 7 8
HZ SULEYMAN AS
HZ SULEYMAN GENiS ANLATIM
O AN AYNI AN
Vücut Ağırlığının 5.000 Katını Taşıyabilen Karıncalar
20 MİLYON YILLIK ÖRÜMCEK FOSİLİ BİZE NE ANLATIYOR ?
Kuran'da Evrime Delil Yoktur
iNSAN ROBOT MUDUR ?
Kuantum Vaka Çözümlemesi
BORCLARDAN SIIKINTILARDAN KURTULMA DUALARI
HELAL RIZK TALEP ETMEK
RIZKI ARTIRAN VE BEREKETLENDiREN AMiLLER NELERDiR
RIZK İÇİN ÜZÜLMEMELİ
REANKARNASYON
iletisim
Ziyaretçi defteri
Galeri
Link listesi
ALLAH DİLEDİĞİNE BOL DİLEDİĞİNE AZ RIZK VERİR
KADER
KADER NEDİR
STEVE JOBS UN SON SOZLERi APPLE KURUCUSU
SINAV STRESINE DOKUNUS
Riza Muhtaroglu kimdir ?
E KiTAP PDF DOC iNDiR
İSLAM TERÖRÜ LANETLER PDF DOC İNDİR
KİTAPEHLi.COM NAMAZ KILAN HIRİSTİYANLAR
PEYGAMBERİMİZ (S.A.V) VE DÖRT HALİFE DÖNEMİNDE MUSEVİLER VE HIRİSTİYANLAR
AMERİKADA MÜŞLÜMAN OLANLAR
CELCELTiYE BEDi DUASI ARAPCA LATiNCE TURKCE
KURANI KERİMDE BÜYÜ İLE İLGİLİ AYETİ KERİMELER
7 AYETLER KORUMA VE FAYDALARI
NEBE SURESİ MEALİ
ENAM SURESİ MEALİ
YASiN SURESi MEALi
ALLAHIN VARLIĞININ 12 DELİLİ PDF KİTAP İNDİR
CELCELUTİYE LATINCE OKUNUS VE ANLAMI
5.MAiDE SURESi MEALi
1.FATiHA SURESi MEALİ
2.BAKARA SURESi MEALi
CASIYE SURESI 3 BIRARADA
1.FATiHA SURESi TEFSiRi
BUYUK HACET DiLEK DUASI
DUA VE ZiKiR
DUA NEDiR?
DUANIN SEKLi
SiLSiLE-i SADAT-I KiRAM
DUANIN YERi
DUA VE KADER
DUANIN ZAMANI
CIN MUASALLATLARI VE COZUM YOLLARI
CiN MUSALLATI FiZiKSEL BELiRTiLERi iCiMDE CiN VARMI
CiN SULALESi SOYLARI KABiLELERi
CiN MUSALLATI METAFiZiK ETKiLERi BOLUM 2
iLAH RAB iBADET DiN MEVDUDi
KURANA GORE DORT TERiM MEVDUDi
KURANI KERiMDEN ORNEK DUALAR
OZEL 19 LU HACET DUASI
DURUGORU NEDIR
AYETEL KURSININ BILIMSEL SIRRI
RABITANIN DELİLLERİ..!!!
Reankarnasyonun ıcyuzu CiN MUSALLATIDIR
ASLINDA HEPMİZ BİRİZ
KURANDA BASORTUSU KELIMESI VARMI YOKMU
   

 

Marifetnâme 9.Bölüm A

İKİNCİ BAHİS

Alemin şeklinin yuvarlak olduğunun ispatını; yıldızların ve feleklerin durumlarının keyfiyetini, hakîmâne on bölümle tafsil eder.

BİRİNCİ BÖLÜM

Cisimler âleminin biçiminin yuvarlak olduğunu ve âlem küresi üzerinde çizilen büyük daireleri ve feleklerin tabakalarının tertibini ve cisimlerin özlerini ve en büyük feleğin şekil ve yapısını altı madde ile beyan eder.

Birinci Madde

Feleklerin yuvarlaklığının kabulünü ve unsurları ve yuvarlaklığa erişkin olan hayret verici meseleleri bildirir.

Ey azizi, malûm olsun ki, astronomlar demişlerdir ki: Unsurların ve feleklerin yuvarlaklığının inkârı için ileri sürülen delillerden uzaklaşmak, astronomi ilminde gereklidir ki, cisimler âleminin ve yerin yuvarlak olması kabul edile. Zira ki, bu ilmin kaideleri hepten bu esas üzere kurulmuştur. Bundan başkasına imkan yoktur. Bu felsefî görüş, şeriata aykırı sanılırsa; endişenin atılıp, kalbin yatışması için bitmeyen feyiz kaynağı İmam Muhammed Gazali (Allah ona rahmet etsin) hazretlerinin "Tehafüt-ü Felasife" adlı kitabında yazdığı Arapça ibareleri ayniyle burada tercüme kılınmıştır ve o büyük imam hazretleri buyurmuştur ki: Malûm olsun ki, filozoflar ile halk arasında olan ihtilaf üç kısımdır ki: Bir kısımda münakaşa, mücerret söze dayanır. Meselâ: Filozoflar, alemin yaratıcısına cevher deyip; cevheri, mekândan münezzeh, zatıyla kâim varlık ile tefsir eyledikleri gibi. İkinci kısımdaki çekişmeler, dinden bir esasa ilişkin olmayan işlerdedir. O halde onlarla münakaşa etmek, peygamberleri tasdik zaruretinden değildir. Yani o işleri kabul, onları yalanlamayı veya aksini gerektirmez. Meselâ: Ay tutulması, yerkürenin güneş ile ay arasına girmesiyle ayın ışığının görünmemesinden ibarettir. Zira ki ay, ışığını güneşten alır. Yer ise küredir ve gök her taraftan yeri kuşatmıştır. Ne zaman ay, yerin gölgesinde kalsa, güneşin ışığı ondan kesilir, dedikleri gibi. Ve dahi güneşin tutulmasının mânâsı, yerden güneşe bakan şahıs ile güneşin arasında ayın bulunması ve gölge olmasıdır. Bu durum güneşle ayın baş ve kuyruk düğümlerinde bir anda birleştikleri vakitte olur dedikleri gibi. Bu görüşleri dahi münakaşa ile çürütmekle durumu değiştirmek mümkün değildir.

Bu durumda, o kimse ki, söylenmiş bu işleri çürütmekte münazarayı, dinin gereklerinden zanneder; o kimse dine zarar vermiş olur. Zira ki, bu işlerin olmasına geometrik ve matematiksel deliller delalet eder. Bir kimse ki, ona muttali olup, tahkikine gücü yeter, sebebinden ve vaktinden, miktarından ve süresinden haber verir; ona denilse ki: "Bu şeriata aykırıdır." Buna rağmen o kimse kesinlikle bildiği bu işte şüphe etmez, beşki şeriatta şüphe eder ki: "Kesin bilgiye aykırı şeriat nasıl olur?" diye tereddüde başlar. İmdi, şeriata, yoluyla tan edenlerin zararından, yolsuz yardım edenlerin zararıdaha çoktur. Nitekim "akıllı düşman akılsız dosttan iyidir," demişler. Bundan sonra İmam Gazali hazretleri, güneş ve ay tutulmaları hususundaki Hadîs-i Şerifi nakledip, demişlerdir ki: "Hadîs-i Şerifin sonunda buyrulduğu üzere: "Ay tutulması İlahî tecelli sebebiyle saygıdır," bu fazlalığın nakli sahih değildir. Sahih olduğu takdirce dahi kesin işlerde, iddialaşmaktansa te'vili ehvender. Çok açık deliller, kesinlikle bu noktaya ulaşmayan kati işler karşısında te'vil olunmuştur; nerede kaldı ki nakli sahih olmayan..."

Filozoflarla İslâm âlimleri arasında tartışılan konu: Alemin sonradan olduğu ve sonradan olmadığı meselesidir. Alemin sonradan olduğu sâbit olduktan sonra; yuvarlak olsun, düz olsun; felekleri ve unsurları buldukları gibi, 13 tabaka olsun, daha az veya çok olsun, dine zarar vermez. Alem her nice olursa olsun, kastolunan şey, onun Allah'ın kudretiyle vücuda geldiğidir.

Üçüncü kısım odur ki, onda tartışma, din esaslarından birine ilişkin ola: Alemin sonradan yaratılması, Allah'ın sıfatları, cesetlerin haşri gibi. Bu maddelerde onlarla gerektiğince tartışmak ve sözlerini çürütmek lazımdır. Meselâ: Onlar derler ki:"Alem sonradan yaratılmamıştır, kadimdir. Zira kikadime dayanır ve her kadime dayanan kadimdir. O halde âlem kadimdir." Biz bu sözleri çürütüp, deriz ki: "Alem sonradan yaratılmıştır, hâdistir, çünkü değişicidir. Her değişikliğe uğrayan hâdistir." İmam Gazali hazretlerinin bu sözleri, burada yazılmıştır. Ta ki dine bağlı olanlar, anlatılacak şaşırtıcı işleri, şeriata muhaliftir diye reddetmekle reddolunmuş olur kabilinden zannetmeyeler ve inkâr yoluna gitmeyeler.


 
Bugün 8 ziyaretçi (14 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol